12:16 PM Перелiк питань з математики ,української мови для вступу в гімназію | |
Змiст навчального матерiалу з математики
Нумерацiя багатоцифрових чисел
1.Натуральнi числа i число «0».
2. Поняття «Багатоцифровi числа».
Лiчильнi одиницi – 1000, 10 000, 100 000. Поняття «100 0000».
3. Розряднi числа. Читання i запис багатоцифрових чисел. Порiвняння багатоцифрових чисел. Дроби
4. Чисельник i знаменник дробу. Розв’язування задач на знаходження частини від числа і числа за його частиною. Дii над числами
5. Усне та письмове додавання i вiднiмання багатоцифрових чисел.
6. Усне множення багатоцифрових чисел на многорозряднi одиницi.
7. Письмове множення багатоцифрових чисел на одно – та двоцифровi числа. Множення у випадку кiлькох нулiв у першому множнику.
8. Усне дiлення круглих багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000. Дiлення з остачею на 10, 100, 1000.
9. Перевiрка дiй множення i дiлення.
10. Поняття «середнє арифметичне»
11. Числовi вирази що мiстять сумiснi дii першого та другого ступенiв з дужками i без дужок. Вирази
12. Вирази зi змiною. Рiвняння i нерiвностi
13. Рiвняння з одним невiдомим, що мiстить одну, двi дii. Нерiвностi з однiєю змiнною Величини.
14. Система одиниць довжини.
15. Площа, одиницi площi. Квадратний сантиметр, квадратний дециметр, квадратний метр, ар, гектар, квадратних кiлометр.
16. Площа прямокутника.
17. Система одиниць часу.
18. Система одиниць маси.
19. Поняття швидкiсть. Одиницi швидкостi 1 км/ч i 1 м/с. Геометричнi фiгури та велич
ини.
20. Плоскi та об’ємнi геометричнi фiгури.
Задачi
Складенi задачi на двi – чотири дii.
Державнi вимоги щодо загальноосвiтньоi пiдготовки учнiв
Знає властивостi натурального ряду чисел. Називає числа в межах 100 0000 вiд будь якого числа до вказанного. Читає i запиcує багатоцифровi числа. Вмiє читати числа записанi в таблицю розрядiв i класiв. Записує багатоцифровi числа у вигляlдi суми розрядних доданків. Порiвнює багатоцифровi числа. Записує i читає дроби. Порiвнює дроби з однаковими знаменниками. Вміє розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа і числа за його дробом. Виконує усне додавання i вiднiмання розрядних i «круглих» багатоцифрових чисел. Знає алгоритм усного та письмового додавання i вiднiмання багатоцифрових чисел. Виконує усне множення багатоцифрових чисел на розряднi одиницi. Знає алгоритм письмового множення багатоцифрових чисел на одне – та двоцифрове числа, множення у випадку кiлькох нулiв у першому множнику. Знає алгоритм дiлення багатоцифрових чисел на одно – та двоцифровi числа, дiлення з остачею на 10, 100, 1000. Виконує перевiрку дiй множення i дiлення. Вмiє знаходити середнє арифметичне. Знаходить значення числових виразiв, що мiстять двi i бiльше дiй з дужками i без них. Знаходить значення буквенних виразiв при заданих числових значеннях змiнної. Розв’язує рiвняння з одним невiдомими, що мiстить одну-дві дiї. Знаходить значення змiнної, яке задовольняє нерiвнiсть. Знає спiввiдношення мiж одиницями довжини, використовує спiввiдношення мiж одиницями довжини пiд час розв’язування задач. Знає одиницi площi та їх позначення при числах. Знає спiвiдношення мiж одиницями плoщi, використовуе їх пiд час обчислень. Знає правила обчислення площi прямокутника (квадрата), i використовує його пiд час розв’язування задач. Знає i використовує спiввiдношення мiж одиницями часу при розв’язуванні задач. Розв’язування задач на знаходження тривалостi подii. Знає i використовує спiввiдношення мiж одиницями маси при розв’язуванні задач. Знає одиницi швидкостi. Знає i розпiзнає плоскi та об’емнi фiгури. Розв’язує простi задачi на знаходження швидкостi руху, вiдстанi, часу, задачi, на знаходження площi прямокутника, на знаходження середнього арифметичного, задачi на пропорцiйне дiлення, на знаходження невiдомого за двома відомими.
Перелiк питань з української мови для вступу в гімназію (для учнів 4-х класів) Змiст навчального матерiалу
Державнi вимоги щодо загальноосвiтньоi пiдготовки учнiв
Лінгвістична лінія 1. Звуки і букви. Голосні та приголосні звуки
2. Український алфавіт. Склад. Наголос. Приголосні тверді та м’які, дзвінкі та глухі.
3. Слово. Однозначні та багатозначні слова. Синоніми та антоніми.
4. Будова слова. Спільнокореневі слова
5. Частина мови:
а) Іменник, назви істот і неістот. Власні та загальні назви. Рід іменників. Змінювання іменників за числами і відмінковими питаннями, конструювання словосполучень.
б) Прикметник. Змінювання прикметників за відмінковими питаннями. Конструювання словосполучень.
в) Займенник. Змінювання особових займенників за відмінковими питаннями. Заміна іменників та прикметників відповідними займенниками при роботі з текстом.
г) Дієслово. змінювання дієслів за особами. Вживання дієслів в різних часових формах та неозначеній формі.
6. Речення. Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Речення з однорідними членами. звертання в спонукальних та питальних реченнях. Граматична основа речення.
7. Текст. Розповіді та описи. Тексти- міркування. Заголовок. Будова текстів.
8. Орфографія та пунктуація. Велика буква у власних назвах, перенос слів. Позначення м’якості приголосних. Вживання апострофа. Позначення подовження м’яких приголосних. написання префіксів: з-, роз-, без-. Наголошені е,и. Правопис «не» з дієсловами.
9. Розділові знаки. Кома, крапка, знак питання, знак оклику.
10. Письмо. Списування тексту. Письмо під диктовку слів, речень, текстів ( 70-75 слів)
Комунікативна лінія
1. Аудіювання. Усвідомлення змісту почутого.
2. Говоріння:
а) Діалог. 5-6 реплік без етикетної лексики за змістом тексту, ситуативним малюнком, уявною ситуацією.
б) Монолог. Складання усного твору (текст-розповідь чи опис за сюжетним або предметним малюнком, опорними словами, за зразком. Обсяг усного твору: 55-65 слів. Переказ невеликого за обсягом тексту, за планом, малюнками, питаннями, тощо. Висловлювання свого ставлення до прочитаного, розповідь за аналогією, серією малюнків.
3. Читання невеликих текстів ( 50-60 слів). Розуміння прочитаного, виразне читання, вміння відповідати на питання. Робота з текстом. Визначення жанру, теми, головної думки тексту. Підбір заголовку до тексту.
4. Ознайомлення з українською з українською дитячою літературою. Видатні українські письменники-класики: Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко.
Державнi вимоги щодо загальноосвiтньоi пiдготовки учнiв
Вміє розрізняти голосні та приголосні звуки, називає букви на позначення голосних і приголосних звуків, знає напам’ять український алфавіт, вживає у процесі виконання навчальних вправ усі орфограми, вивчені протягом року. Знає значущі частини слова, знаходить основу та закінчення в слові. Визначає рід і число іменників, змінює іменники за числами і відмінками, відносить до прикметників слова, що означають різні ознаки предметів, зіставляє і розрізнює відмінкові закінчення прикметників. Впізнає серед слів числівники, ставить до них питання. Впізнає на слух і в текстах особові займенники. пояснює їх лексичне значення, роль у реченні. Відносить до дієслів слова, що означають різні дії, пояснює лексичні значення дієслів. Визначає час дієслова, змінює їх за особами і числами за зразком, розрізняє серед поданих слів прислівники, знає їх основну граматичну ознаку, незмінюваність. Дає визначення речень за метою висловлювання. розрізнює серед них окличні і неокличні, знаходить головні і другорядні члени речення у найпростіших випадках, виявляє в реченні однорідні члени, будує речення з однорідними членами, має уявлення про складні речення. Розпізнає в тексті з побіжного погляду його окремі особливості: наявність діалогів, кількість абзаців, тощо. Сприймає на слух і відтворює після одного прослуховування ряди звуків, слів, речень (3-4 речення). Усно переказує текст. Обсяг початкового матеріалу 70-90 слів.
| |
|
Всего комментариев: 0 | |